2010-08-02

Koreanskt

Igår hade vi återkomstmiddag hos Krille, Vero och Kalvin. En underbar kväll. Vi lagade ljummen glasnudelsallad ur den nya kokboken till huvudrätt, och fick välja mellan tre olika glassdesserter som Krille stod för (fick till och med en meny att läsa ifrån) . Kalvin psykade mig (Jo.) genom att titta mig djupt in i ögonen under många långa minuter. Jag vek av blicken titt som tätt, skrattade nervöst, vände mig mot honom igen, mötte hans fasta blick åter och försökte få paniken att inte infinna sig allt för tydligt, vände bort mitt ansikte ytterligare en gång. Så höll det på tills vi alla fyra vuxna runt bordet vred oss av skratt.
Underbart smakrik och god sallad
Psykning
Dessertmeny
Henkes galet goda efterrätt (Quique, därav Q:et i hörnet)
Vero njuter

No comments:

Post a Comment