2010-08-17

Derby i fel klack

I söndags spelade favoritlaget Huracán hemma mot River Plate, och det var kallt men soligt. Jag fick sällskap av Krille och Mariano, som dock är River-fans. Mariano fixade biljetter, vilket var mycket lämpligt. En för mig olämplig bieffekt av den lämpligheten var att vi hamnade i River-klacken på ståplats. Katt bland hermelinerna alltså.

River vann (rättvist) med 1-0 och jag trivdes faktiskt riktigt bra trots resultatet. Kan till och med tänka mig att hänga med River-kompisarna på fler matcher.
Här ser jag skeptisk ut till Huracáns mittfältsspel, Krille och Mariano tar det lugnt bakom sina solglasögon.

5 comments:

  1. Odödlig bild. Jag gillar att du ändå knyter näven i fickan hoppas på vårt kära Globo. Saknar matcherna med dig. Men du, kompis, kors i taket, det var sol på en Huracán-match.

    Jakob

    ReplyDelete
  2. @Jakob: Om du var här skulle jag slippa stå på fel kortsida. Då skulle vi ha det fantastiskt på andra läktaren, i solen!

    @Venke: Nån panoramafotogrej som River lägger upp efter varje match. Vill du leta efter oss? http://www.riverplate.com/lpm/fotos/fotos-panoramicas---gigapan/apertura-2010/gigapan-4

    ReplyDelete
  3. Det är ungefär så jag har känt mig på matcherna i Scandinavium mellan Frölunda och SSK. Inte ens sällskapet hejar på rätt lag!

    ReplyDelete