2010-08-09

El dia de los niños

Så, söndagen den åttonde augusti kom till alla argentinska barns stora glädje. Äntligen den årliga dagen bara för dom. Mest för affärerna kanske, men det struntar ju barnen i. Vi firade så klart också det bästa argentinska barnet vi vet; Kalvin. Vi åt fantastisk mat som Krille och vero hade lagat. Bland annat den österikiska specialiteten Fritaten suppe. Enormt gott! Till efterrätt bjöd vi på lemonpie och Henkes specialmuffins. Tiden gick fort fort och när många timmar passerat hade vi lekt, sjungit, bytt recept, njutit av den sagolika solen och i största allmänhet roat oss högtidligt på våning tretton, den bästa terassen vi vet.












2 comments:

  1. Men alltså Jo! Nu får du sluta terra mig med dina långa lockar! Det är ju så snyggt att jag dör! Ångrar mig varje dag att jag klippte mig.

    ReplyDelete
  2. Venke, det växer snabbt! Jag lovar! ge inte upp min kära. GE INTE UPP!!

    ReplyDelete