2010-05-07

A day at the races

Lördag 1 maj 2010, Buenos Aires, Hipódromo Argentino de Palermo

Det är strålande höstsol när jag (Henke) följer med Krille, Vero och Kalvin på galopp. Krille och Vero börjar offensivt med att satsa några pesos på ett par kusar. Själv avvaktar jag, nöjd bara med att uppleva stämningen, inte helt olik den på argentinska polomatcher. Krille o Vero vinner en slant i första loppet.

Men så läser Krille upp nästa lopps hästar, och en av hästarna heter Big Hunch, och då får jag just en sådan. Så jag satsar cinco pesos på Big Hunch helt enkelt. Loppet startar, och rätt kuse vinner! Jag kan dock hålla mig för skratt när vi ser att oddset var 1,75. Nio pesos tillbaka på en satsad femma är inte mycket.

I nästa lopp hittar jag först ingen kuse som lockar till spel, men så ser jag att Anaerobico har samma tränare som Big Hunch, så jag satsar en femma även på den hunchen. Inte heller denna gång blir oddset särskilt bra, typ 6,65, men självklart vinner även Anaerobico sitt lopp.

Man ska ju sluta när man är på topp sägs det, så efter det så spelar jag inget mer. Men faktumet kvarstår, jag är 100%-ig på att sätta vinnare i galopp.

Åååååååh, yes! Big Hunch tar segern!

Krille o Vero firar första (och enda) vinsten!

Kalvin strålar ikapp med solen.

1 comment:

  1. Idag informerades det att galoppbanan är stängd tills vidare och alla tävlingar är inställda, då ett sto blivit infekterat av Europeisk Sperma.....Faktiskt Sant /Krille

    ReplyDelete